De impact van IHLIA

IHLIA streeft naar een inclusieve samenleving in Nederland. Daarvoor is een veranderingsstrategie nodig.

De veranderingsstrategie van IHLIA is gebaseerd op weten waar je vandaan komt en waar je naartoe wilt.

Waar je vandaan komt in de samenleving moet ergens bewaard zijn, anders weet je niet wat je moet veranderen om te komen waar je wilt zijn.

Zonder geheugen kan je niet veranderen. Dan is je verleden leeg.
IHLIA is al veertig jaar het lhbti-geheugen.

Hoe meet je of deze strategie impact heeft op de samenleving? In de afgelopen twee jaar was Maurits van der Graaf als begeleider betrokken bij een impactonderzoek voor IHLIA. In zijn blog lees je over zijn werkwijze.

Uiteindelijk zijn de resultaten van het onderzoek gevat in een brochure.

Met al die verschillende eindproducten van slechts 10 IHLIA gebruikers werden en worden grote en kleine groepen mensen bereikt. Een van de geïnterviewden maakte bijvoorbeeld een veelbekeken televisieprogramma, anderen veel gelezen artikelen. (…) Als impact op deze groepen werd vooral historisch besef én emancipatie van lhbti’ers genoemd

Maurits van der Graaf

Afbeelding: Elco van Staveren van Denkschets

Deel dit berichtFacebookXWhatsApp

Menu

Contact

Bezoekadres IHLIA
OBA Oosterdok
Oosterdokskade 143, 3e verdieping
1011 DL Amsterdam

Tel: 020-5230837
E-mail: info@ihlia.nl

Exposities op het IHLIA-plein
Dagelijks gratis te bezoeken, volg openingstijden OBA